Algemene Voorwaarden Liefs Lydia
​
1. Algemene informatie
Bedrijfsnaam: Liefs Lydia
KVK-nummer: 87254581
Bedrijfsvorm: Eenmanszaak
Adres: Jacoba van Beierenlaan 6B, 2171CM Sassenheim
Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld om duidelijkheid te geven over de rechten en plichten van de klant en Liefs Lydia. Voor vragen over deze voorwaarden kunt u contact opnemen via het e-mailadres en telefoonnummer dat te vinden is op onze website.
​
2. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod en op iedere tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Liefs Lydia en klant. Liefs Lydia behoudt zich het recht voor om deze voorwaarden te allen tijde aan te passen. Wijzigingen worden via de website gecommuniceerd en zijn alleen van toepassing op nieuwe bestellingen na de aanpassing.
3. Offertes
Wanneer er in de offerte geen aanvaardingstermijn is gesteld, vervalt de offerte na 14 kalenderdagen, de offerte dient schriftelijk te worden bevestigd met acceptatie van de offerte wordt ook akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Liefs Lydia kan niet worden gehouden aan de offerte wanneer klant kon begrijpen dat de offerte of een deel daarvan een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. Werkzaamheden buiten de offerte om worden aangemerkt als meerwerk. Deze worden alleen uitgevoerd na overleg met klant en worden apart gefactureerd.
4.Tarieven en Betalingen
De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of partijen anders overeenkomen. De vermelde tarieven in de offerte zijn inclusief btw. Eventuele bijkomende kosten zoals bezorgkosten zijn exclusief. Liefs Lydia is bij de prijsbepaling van bloemen en/of boeketten afhankelijk van dagprijzen die gelden voor de bloemen. Hierdoor is het mogelijk dat prijzen fluctueren. Tenzij anders overeengekomen, wordt er maandelijks, nadat de werkzaamheden voor die maand zijn uitgevoerd, gefactureerd. Liefs Lydia is gerechtigd haar werkzaamheden op te schorten tot betaling is voldaan. Liefs Lydia is gerechtigd een aanbetaling te vragen. Er zal niet met de werkzaamheden worden gestart voordat het gehele bedrag is voldaan. Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na factuurdatum te worden voldaan, tenzij op de factuur een andere termijn staat aangegeven of partijen hier schriftelijk andere afspraken over hebben gemaakt. Indien klant in gebreke blijft in de tijdige betaling van de factuur, is klant van rechtswege in verzuim en wettelijke rente verschuldigd. De rente wordt berekend vanaf het moment dat klant in verzuim is tot aan het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag. Nadat er een ingebrekestelling is verstuurd en klant in verzuim is in de nakoming van haar verplichtingen, komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening voor rekening van klant.
5. Wijzigingen en annuleringen
Indien partijen tijdens de uitvoering van de overeenkomst aanpassingen wensen, wordt daarvoor een nieuwe offerte opgemaakt. Liefs Lydia is bevoegd om de overeenkomst te beëindigen wanneer nieuwe feiten of omstandigheden ontstaan, waardoor er sprake is van een verstoring van de vertrouwensrelatie. Liefs Lydia is in een dergelijk geval niet gehouden tot een schadevergoeding. Indien onvoorziene omstandigheden zich voordoen en Liefs Lydia hierdoor verhinderd is de opdracht uit te voeren, kan Liefs Lydia de overeenkomst onderbreken of verplaatsen. Van onvoorziene omstandigheden is onder meer sprake in geval van ziekte en omstandigheden die zich voordoen met betrekking tot materialen, welke voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst nodig zijn. Indien Liefs Lydia verhinderd is de opdracht uit te voeren, zal zij zich inspannen om de werkzaamheden te verplaatsen naar een ander moment. Indien dit niet mogelijk is, zal zij zorgen voor vervanging. Indien niet tot een passende oplossing gekomen kan worden, heeft klant recht op ontbinding van de overeenkomst. Indien de klant de uitvoering van de opdracht wenst te verplaatsen, komen partijen samen tot een passende oplossing. Liefs Lydia is gerechtigd de kosten die de verplaatsing meebrengen aan klant in rekening te brengen. Bruiloften en evenementen. Bij annulering van gemaakte bloemwerk tussen 1 kalendermaand en 1 kalenderweek voorafgaand aan de bruiloft of het evenement wordt 30% van het geoffreerde bedrag in rekening gebracht. Bij annulering van gemaakte bloemwerk tussen 7 kalenderdagen en 2 kalenderdagen voorafgaand aan de bruiloft of het evenement wordt 50% van het geoffreerde bedrag in rekening gebracht. Bij annulering van gemaakte bloemwerk binnen 2 kalenderdagen voorafgaand aan de bruiloft of het evenement wordt 75% van het geoffreerde bedrag in rekening gebracht.
6. Overmacht
In geval van overmacht kunnen partijen de overeenkomst onderbreken of verplaatsen. Van overmacht is onder meer sprake indien de uitvoering van de overeenkomst, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden waar partijen redelijkerwijs geen invloed op uit kunnen oefenen. Gedacht kan worden aan ziekenhuisopnames, ongevallen, brand, een pandemie, een epidemie of overheidsmaatregelen. Wanneer deze situatie zich voordoet, zoeken partijen samen naar een oplossing. Wanneer de situatie voortduurt zonder een passende oplossing, hebben partijen het recht om de overeenkomst te ontbinden zonder ongedaan making. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden opeisbaar. De betalingsverplichting blijft in stand, tenzij dit anders is overeengekomen.Indien klant de overeenkomst wil verplaatsen wegens een pandemie of epidemie, maar de overheidsmaatregelen voortzetting van de overeenkomst, al dan niet in aangepaste vorm, niet onmogelijk maken, is Liefs Lydia gerechtigd de kosten die samengaan met de verplaatsing in rekening te brengen.
7. Aansprakelijkheid
Liefs Lydia is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij de schade opzettelijk of met grove schuld is veroorzaakt. Liefs Lydia is niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat onjuiste gegevens zijn doorgegeven door klant. Liefs Lydia is niet verantwoordelijk voor handelingen, nalatingen en vertragingen door derden. Liefs Lydia is niet verantwoordelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen. Liefs Lydia is niet aansprakelijk voor situaties die buiten haar bereik liggen. klant is zelf verantwoordelijk om het gegeven advies omtrent de verzorging van producten met beperkte houdbaarheid, zoals bloemen en/of boeketten, op te volgen. Indien klant het opvolgen van het advies nalaat en hierdoor schade ontstaat aan de producten, is Liefs Lydia hier uitdrukkelijk niet voor aansprakelijk en heeft klant geen recht op vervanging van de producten of terugbetaling van het reeds voldane bedrag. In het geval dat Liefs Lydia schadevergoeding is verschuldigd aan klant voor het veroorzaken van directe schade, bedraagt de schadevergoeding niet meer dan het bedrag dat een afgesloten verzekering uitkeert. Wanneer de verzekeraar niet tot uitkering overgaat, bedraagt de schadevergoeding niet meer dan tweemaal het factuurbedrag dat door Liefs Lydia aan klant in rekening is gebracht, tenzij redelijkheid en billijkheid anders vergt.
8. eigendomsvoorbehoud
De meegeleverde geleende producten blijven te allen tijde eigendom van Liefs Lydia. Indien schade wordt toegebracht aan de leenproducten, is Liefs Lydia gerechtigd kosten voor deze schade aan klant in rekening brengen. Indien in strijd met dit artikel wordt gehandeld, wordt dit aangemerkt als een inbreuk op het auteursrecht. Bij inbreuk komt Liefs Lydia een vergoeding toe ter hoogte van ten minste driemaal de door haar gebruikelijk gehanteerde licentievergoeding, zonder het recht te verliezen op de vergoeding van de overige schade. Klant geeft Liefs Lydia toestemming om de producten gemaakt voor klant te gebruiken ten behoeve van haar portfolio, tenzij hier vooraf uitdrukkelijk bezwaar tegen is gemaakt.
9. Levering
Liefs Lydia spant zich in om de gewenste diensten en producten zo spoedig mogelijk te leveren. De geschatte levertermijn die partijen zijn overeengekomen dient in acht te worden genomen, maar aan deze inschatting kunnen geen rechten worden ontleend. Indien klant foute leveringsinformatie doorgeeft, is Liefs Lydia hier niet voor aansprakelijk.
​
10. Klachten en Geschillen
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen volledig en duidelijk omschreven binnen redelijke termijn na ontdekking van het gebrek schriftelijk te worden ingediend bij Liefs Lydia. Wij streven ernaar om klachten binnen 14 dagen te beantwoorden. Indien een klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, heeft de klant het recht om het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechtbank in Nederland.
​
11. Privacy en Gegevensverwerking
Liefs Lydia hecht veel waarde aan de bescherming van persoonsgegevens en handelt conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Alle verzamelde gegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld en uitsluitend gebruikt voor het verwerken van bestellingen. Voor meer informatie kunt u ons privacybeleid raadplegen op de website.
12. Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden.
Liefs Lydia behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden te allen tijde te wijzigen. De meest recente versie van de algemene voorwaarden is beschikbaar op de website. Wijzigingen worden van kracht vanaf het moment dat ze op de website worden gepubliceerd en zijn van toepassing op nieuwe offertes en afspraken.

